A harkányi marketing volt a téma

Helyi - szerző: HH/MTI

A Pécsi Tudományegyetem hallgatói Harkány témájával vettek részt az Országos Felsőoktatási Marketing versenyen. Előadásukról pénteken tartottak beszámolót a Thermal Hotelben – a helyi szállásadók és a város turizmusában érintett vállalkozók részvételével.

 

 

A hallgatók előadásai végén Harkány jelenlegi helyzetével, pozicionálásával több vélemény és észrevétel is elhangzott, melyek nem egy ponton érzékeny területet érintettek úgy a diákok, mint a városiak.

 

Kumli Alexandra, a tanulmány egyik készítője és az előadás gazdája ismertette, hogy a városmarketing verseny témája adott volt, hiszen közgazdászként – és személyesen indíttatásból is – Harkány szerepel a mesterszakon készített szakdolgozatának középpontjában. Sok lehetőséget látok a városban, mint ahogy nincs kihasználva a kénes gyógyvíz, mely egyedülálló nemhogy az országban, de Európában is – fogalmazott, hozzátéve: az egészségtudatos trendek jóvoltából erre mutatkozik kereslet.

 

Mint rámutatott, a város egyik fő problémájának azt látja, hogy hiányzik az együttműködés. Nem csak a város szintjén, hanem térségi szinten is – fogalmazott. Siklós és Villány mellett megemlítette az éves szinten mintegy 5-600 ezer turistát fogadó Máriagyűdöt is.

 

Mint ahogy több problémára is rámutattak, az összefogás feladatkörében elsősorban a TDM szerepét látják. Hiányzó marketingelemként határozták meg Harkány szerepének tudatosítását az elérni kívánt célközönségben is.

 

Az előadás során elhangzottakkal kapcsolatban Kecskeméthy Pál és Márton Béla képviselők is rámutattak mind az adózási, mind a város gazdálkodásának néhány sarokpontjára, valamint Éva Ferenc alpolgármester az elmúlt negyven év demográfiai aspektusait vázolta fel. Nagyon jó volt, hogy mi is kaptunk visszajelzéseket a meglátásainkkal és a tanulmányban kimondottakkal kapcsolatban – összegezte előadása végén Sarkadi Dávid, a PTE Közgazdaságtudományi Karának hallgatója.