A vártnak megfelelően a Mercedes csapat elfogyott a vasárnapi versenyen, miközben Nico Rosberg és Lewis Hamilton is többet küzdött a gumikkal, mint a többiek. A futamot Fernando Alonso, a spanyolok hazai kedvence nyerte meg a Ferrarival. Ez volt Alonso pályafutásának 32 sikere a sportban. A második helyen a gumikkal jól spóroló Kimi Räikkönen és a Lotus ért célba, míg a dobogó harmadik fokát a másik F138-assal Felipe Massa szerezte meg. A Red Bull Racing és Sebastian Vettel ezúttal nem tudott kiemelkedőt mutatni, és a sebességük sem volt ideális.
A rajttól az első kanyarig a szezon leghosszabb sprintje várt a mezőnyre, Rosberg azonban megtartotta még az első helyet. Hamilton hiába vett hozzá hasonlóan jó rajtot, az egyenes végén beragadt csapattársa mögé, így a külső íven Vettel, majd a következő kanyarokban a KERS-et használó (szerk.: kinetikus energia visszanyerő rendszer) Alonso is el tudott húzni mellette.
Räikkönen egy helyet veszített, Pérez és Sutil kettő illetve öt pozíciót javított, kifejezetten rosszul sikerült viszont Webber és Button rajtja. Az ausztrál az első kör végére néggyel helyet rontott, de a McLaren versenyzője csak a 17. helyen találta magát az első körök után.
Az élen az állás ekkor a bahreint idézte. Rosberg vezetett, de Vettel és Alonso nagy nyomást gyakoroltak rá, aminek a sakhirinál ezúttal kicsit tovább tudott ellenállni. A másik Mercedesszel Hamilton kevésbé bírta, hamar átjutott rajta Räikkönen és Massa is, az első kiállását követően pedig még további helyeket veszített.
Rosberg sem tudta sokáig tartani az első helyet a kerékcseréje után. Vettel, és a későbbi kiállásával a németet átugró Alonso is megelőzte őt, így a Mercedes mindkét autója megkezdte kálváriáját, amit a futam előtt jósoltak nekik, és általában csatákba sem bonyolódva óvták az abroncsokat.
A hazai közönsége előtt versenyző spanyol képes volt elhúzni a Red Bulltól, sőt, a Ferrari kiváló tempóját demonstrálva Massa is feljött a második helyre, noha tisztes távolságban maradt csapattársa mögött. Hamar kiderült, hogy Räikkönen három kiállással kalkulál a négy cserét választó Ferrarikkal szemben.
A másik Lotust vezető Romain Grosjean versenye hamar véget ért egy műszaki hiba miatt – a francia autójában minden külső behatás nélkül eltört a hátsó felfüggesztés, így a 8. körben kénytelen feladni.
A bokszban ezúttal is volt néhány meleg pillanat. A legveszélyesebbnek talán a Nico Hülkenberget nem elég körültekintően kiengedő Sauber megmozdulása bizonyult, hiszen a bokszállást elhagyva a német nekiszaladt az éppen érkező Jean-Éric Vergne Toro Rossója hátuljának. Ez egy extra kiállást, majd pedig egy 10 másodperces stop&go büntetést ért a Hülkenbergnek, ami tönkre is tette a versenyét. Azonban az áldozat Vergne sem járt jobban. Előbb levált a futófelület a bal hátsó kerekéről, majd fel is kellett adnia a küzdelmet – vélhetően az ütközés következményeiként.
A másik sűrűn előforduló hibára, azaz a rosszul rögzített kerékre is volt példa a barcelonai versenyen. A Caterhamnél Giedo van der Garde kiállásánál voltak figyelmetlenek, így a holland el is veszítette a bal hátsóját a kivezető körében, ami miatt a csapat büntetésre számíthat.
Az élen Räikkönen végül nem tudta győzelemre váltani háromcserés stratégiáját, hiszen Alonso a harmadik kiállását követően a pályán is megelőzte őt, és végül kényelmes, majdnem 10 másodperces előnnyel 2006 után másodszor is megnyerte a Spanyol Nagydíjat. A finn bejött másodiknak, míg Massa idei első dobogójával megtartotta a 3. helyet.
Az előző futamot megnyerő Red Bull ezúttal nem tudta tartani a Ferrari és a Lotus versenytempóját. Vettel és Webber a 4-5. helyen futottak be, őket pedig az utolsó pillanatokig harcoló Rosberg és di Resta követte a célban. Pontot szerzett még Button és Pérez révén a két McLaren, valamint Daniel Ricciardo is.
Az első sorból rajtoló Hamilton hamar kicsúszott a pontszerzők közül, és már nem is tudott onnan visszakapaszkodni. A 12. helyen, körhátrányban intették le.
1 | Fernando Alonso | Ferrari | 66 | Győztes | |
2 | Kimi Räikkönen | Lotus-Renault | 66 | +9.3 | |
3 | Felipe Massa | Ferrari | 66 | +26.0 | |
4 | Sebastian Vettel | Red Bull Racing-Renault | 66 | +38.2 | |
5 | Mark Webber | Red Bull Racing-Renault | 66 | +47.9 | |
6 | Nico Rosberg | Mercedes | 66 | +68.0 | |
7 | Paul di Resta | Force India-Mercedes | 66 | +68.9 | |
8 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 66 | +79.5 | |
9 | Sergio Perez | McLaren-Mercedes | 66 | +81.7 s | |
10 | Daniel Ricciardo | STR-Ferrari | 65 | +1 kör | |
11 | Esteban Gutierrez | Sauber-Ferrari | 65 | +1 kör | |
12 | Lewis Hamilton | Mercedes | 65 | +1 kör | |
13 | Adrian Sutil | Force India-Mercedes | 65 | +1 kör | |
14 | Pastor Maldonado | Williams-Renault | 65 | +1 kör | |
15 | Nico Hulkenberg | Sauber-Ferrari | 65 | +1 kör | |
16 | Valtteri Bottas | Williams-Renault | 65 | +1 kör | |
17 | Charles Pic | Caterham-Renault | 65 | +1 kör | |
18 | Jules Bianchi | Marussia-Cosworth | 64 | +2 kör | |
19 | Max Chilton | Marussia-Cosworth | 64 | +2 kör | |
Kiesett | Jean-Eric Vergne | STR-Ferrari | 52 | +14 kör | |
Kiesett | Giedo van der Garde | Caterham-Renault | +45 kör | ||
Kiesett | Romain Grosjean | Lotus-Renault | +58 kör |
A pontversenyt továbbra is Vettel vezeti, előnye azonban már csak 4 egység Räikkönennel szemben. Győzelmének köszönhetően Alonso bejött a harmadik helyre, hátránya 17 pont. A csapatok között a Red Bull 14 ponttal áll a Ferrari előtt.
Öt versenyt követően a bajnokság állása: | ||||||
1. | Vettel | 89 | 1. | Red Bull-Renault | 131 | |
2. | Raikkonen | 85 | 2. | Ferrari | 117 | |
3. | Alonso | 72 | 3. | Lotus-Renault | 111 | |
4. | Hamilton | 50 | 4. | Mercedes | 72 | |
5. | Massa | 45 | 5. | Force India-Mercedes | 32 | |
6. | Webber | 42 | 6. | McLaren-Mercedes | 29 | |
7. | Di Resta | 26 | 7. | Toro Rosso-Ferrari | 8 | |
8. | Grosjean | 26 | 8. | Sauber-Ferrari | 5 | |
9. | Rosberg | 22 | ||||
10. | Button | 17 | ||||
11. | Perez | 12 | ||||
12. | Ricciardo | 7 | ||||
13. | Sutil | 6 | ||||
14. | Hulkenberg | 5 | ||||
15. | Vergne | 1 |
A mezőny két hét múlva folytatja a küzdelmet a Monacói Nagydíjon.
A Facebook gombja működik ugyan, de az uniós szabályok miatt nem, vagy csak nagyon ritkán tárolja a megosztások számát.