Az ország legnagyobb konzolos játszóháza nyílik a Zsolnay Negyedben

Baranya - szerző: HH

Több mint 200 játékot próbálhatnak ki a pécsi Kulturális Negyedben azok, akik péntektől vasárnapig kilátogatnak a Szamárfül Fesztiválra. Az ország legnagyobb játékparkot felvonultató informatikai, játéktörténeti kiállítása nyílik ugyanis, ami azonban több, mint elsőre hangzik.

 

Több mint 30 év informatikai és elektroakusztikai eszközeiből álló, egyedülálló látványosság lesz a Zsolnay Kulturális Negyedben.

 

Reneszánszát élik a ’80-as, ’90-es évek játékai, mint például a Doom vagy a Super Mario. Sok játékból film is készült, vagyis most is köztünk élnek – mondta Kókány András, a kiállítás szakmai partnere, az ISTF KFt., tulajdonosa és ügyvezetője.

 

A jáTECHtér elsősorban családi program, mivel legfőképp a családoknak szeretnénk érdekes programokat szervezni. Apa nosztalgiázik, a gyerekek csodálkoznak és játszanak, miközben új élményekkel találkoznak és eközben még tanulhatnak is – hangsúlyozta Vincze Balázs, a Zsolnay Örökségkezelő NKft. ügyvezetője.

 

A jáTECHtér 10-18 óra között lesz nyitva a Zsolnay Negyed Látogatóközpontjában: augusztus 18-19-20-án, illetve augusztus 26-27-én. Aki lemaradna erről, azok még bepótolhatják ezt az élményt szeptember 2-3., 9-10., 16-17., 23-24-én is. A 2990 forintos napijegyért korlátlan játéklehetőség jár.

 

Három évtized technikája

 

A konzolok között igazi relikviák vannak, limitált kiadású, rendkívül ritka darabok, ezért a kiállítás eszmei értéke felbecsülhetetlen. Itt viszont ki is lehet próbálni mindegyiket.

 

A középpontban a játékok világa áll, itt lesz az ország legnagyobb játékgyűjteménye az elmúlt 30 év konzolaiból. A látogatók kipróbálhatják a játékprogramokat és a hozzájuk tartozó eszközöket, ami egyben játéktörténeti kalandozás is, hiszen az 1980-as évektől napjainkig tartó periódus több mint 200 játéka próbálható ki.

 

Ahogy a kezdeti játékok fejlődtek, úgy lett egyre fontosabb szerepe az alákevert zenének és hangeffekteknek. A kiállítás második területe a hangalkotás fejlődéstörténetére fókuszál, bemutatva többek között olyan elektroakusztikai hangberendezéseket, mint a hifi, a magnó, a walkman és az MP3-lejátszó.

 

A kiállítás bemutatja a 3D-s grafika fejlődését is, ahogyan az első játékok kezdetleges animációjától eljutottak a vizuális effekteken keresztül a 3 dimenziós képalkotásig.