Rendkívüli téli technikai eszköz-szemlét tartottak a katasztrófavédelmi szakemberek. A Baranya Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság képviselői az M6 autópálya Bátaszéki Mérnökségi Telephelyén, a BIOKOM Nonprofit Kft. és a Magyar Közút Nonprofit Zrt. pécsi telephelyén tartották a soron kívüli vizitet, tájékoztatta lapunkat Kasza Anett tűzoltó főhadnagy megyei katasztrófavédelmi szóvivő.
A készenléti szolgálatot ellátó munkagépeknél nem tártak fel olyan hiányosságot, amely akadályozná egy rendkívüli téli időjárási helyzetben a beavatkozást. A BIOKOM Nonprofit Kft esetében a szóróanyag-készleteket feltöltötték a cég telephelyein lévő tárolókban, így bármikor rendelkezésre állnak a síkosság-mentesítéshez szükséges mennyiségek. Jelenleg 500 tonna kőzúzalék, és 300 tonna útszóró só van a raktárakban, fogyás esetén pedig pótolják a készleteket. A belvárosi tereken, közterületeken, különös tekintettel, a díszburkolattal ellátott részeken a drágább, ám sokkal környezetkímélőbb kalcium-kloridod használják síkosság-mentesítésre. A város külső részeiben, valamint a főbb közlekedési útvonalakon viszont a hagyományos só-kőzúzalék keveréket alkalmazzák.
Csak a közutak mentesítésére elsődlegesen nyolc gépet tart készenlétben a szolgáltató, 35 fő munkatárs közreműködésével, de szükség esetén tovább bővítik a kapacitásokat vállalkozók bevonásával. Szerződés szerint 120 kilométer hosszan végzi a megyeszékhely útjainak síkosság-mentesítését.
A járműparkot teljesen felkészítették téli üzemmódra, a nyáron tehergépjárműként is üzemelő járművekre felszerelték a tolólapokat, ekéket, sószóró-adaptereket, amelyek segítségével minden szükséges téli feladatot el tudnak látni. A felszerelést követte a járművek kalibrálása, szóráskép-ellenőrzése, és végül a próbaüzemük.
A BIOKOM Nonprofit Kft. 350 helyen a városban utak, terek mellé kupacban homokot, műanyagládában sóshomokot helyezett ki önmentesítő anyagként. Az anyag arra szolgál, hogy ha valaki ezek környékén elakadna, térítésmentesen vételezhet belőle, és a kerék alá szórva kiszabadíthatja magát a hó vagy a fagy fogságából.
Az M6 autópálya egy részének síkosság-mentesítési feladatait a Bátaszéken készenlétben álló járművekkel végzi a közút. Készenléti idejük egy óra alatt van, és minden munkagép rendelkezik járműkövető rendszerrel. Bátaszéken 11 kombinált sószóróval és ekével felszerelt jármű áll teljes készenlétben.
A Magyar Közút Nonprofit Zrt. pécsi telephelyén jelenleg 5500 tonna készletezett síkosság-mentesítő anyag áll rendelkezésre. 24 darab kombinált gép sószóróval és ekével felszerelve, 5 darab rakodógép, és 3 darab hómaró van jelenleg a telephelyen, de szükség esetén további 78 gépet tudnak szerződéssel igénybe venni.
Nem az emberek mennek át rossz helyen, hanem a járda van rossz helyen - írta lapunknak egy...
Háromnapos, stratégiainak nevezett kormányülést hívott össze Orbán Viktor miniszterelnök a jövő hétre, melynek eredményéről csütörtökön számolnak be. A...
Még január 20-án tűnt el sellyei otthonából Szabó János, a rendőrség február 2-án a lakosság segítségét kéri. A...
A harkányi művelődési ház előtti tér ad otthont idén is a Téltemetőnek. A korábban ördögűző nevet is...
Kovács Gábor nyerte a Magyar Vendéglátók Ipartestülete által alapított Év Vendéglőse díjat. A Tenkes csárda tulajdonosa négy...
Megszűnt kultúráért felelős államtitkári megbízása, február első napjától Csák János minisztertől kap majd feladatokat Hoppál Péter. Hoppál mostantól...
Január utolsó napjával lejárnak az éves autópályamatricák. Aki megszokásból felhajt a sztrádára komoly büntetéssel számolhat, az ugyanis...