Lassan Harkány is átáll

Helyi - szerző: GR

Már csaknem 85 ezer online pénztárgépet helyeztek üzembe a kereskedők. A harkányi helyzet hasonlít a Nemzetgazdasági Minisztérium által közölt országos adathoz, annyi különbséggel, hogy a szállásadók területén a mai napig nagy a bizonytalanság.  

 

 

Lassan talán már Harkányban is mindenhol az új kasszák fogadnak minket, ha vásárolni indulunk. A boltosok jó része pedig már panaszkodik is, hiszen vannak hibák, illetve problémásnak találják, hogy egyes gépek túl lassúak előző “nem online” társaikhoz képest. A Nemzeti Adó- és Vámhivatalnak egyébként nincs hivatalos információja, hogy hány pénztárgép lecserélése szükséges még, a jelenleg rendelkezésre álló információk szerint még néhány tízezer online pénztárgép üzembe helyezése várható országszerte.

 

Az adóhivatal ellenőrei – a napokban helyben is –  próbavásárlással történő ellenőrzések során egyre több esetben állapították meg, hogy a gazdálkodók már online pénztárgéppel teljesítik bizonylatolási kötelezettségüket.

 

Harkányi körkép

 

A fürdő – még az előző vezérigazgató idejében- időben leadta az új kasszák megrendelését, így december 19-óta már azok működnek, viszont kevesebb pénztár is van nyitva jelenleg a megszokottnál.

 

A Spar áruházakban is rendben lezajlott a csere, ugyan ott nehezebben volt tetten érhető, illetve észrevehető a változás. Csupán az új hőnyomtató és a pénztárnál található matricáról lehetett észlelni, hogy bizony már az új rendszer szerint működő gépek vannak. Az élelmiszerboltok nagy része is tudomásunk szerint átállt, azonban éttermeknél illetve a cukrászdáknál azért még biztos akadhatnak hiányosságok.

 

Külön érdekesség a szállásadók problémája lehet, akik jelenleg elég bizonytalanok és sokféle pletyka is kering arról város szerte, hogy a szálloda illetve apartman tulajdonosok számára kötelező-e az új pénztárgép, valamint milyen módon adhatnak számlát vagy nyugtát ezek után. Ugyan a TDM – aki a helyi turisztikai szereplők érdekképviseletének szerepét látja el – februárban küldött egy elektronikus levelet az egyesület tagjainak, amiben felhívja a problémára a figyelmet, de ennek ellenére több szállásadó nehezményezte, hogy nincs internet hozzáférésük, sőt, ők nem is egyesületi tagok, viszont az idegenforgalmi adót rendben fizetik, mégsem kaptak megfelelő tájékoztatást.

 

Nem ez az első probléma idén: még nem sikerült megoldást találni a megfelelő és igénnyel alátámasztott televízió szolgáltatás nehézségeire sem.