Itt a tavasz – hozd formába magad! 1. rész

Életmód - szerző: Kacsúr Tamás

Itt a tavasz, itt az ideje fölös kilóktól való búcsúnak, viszont nem a kismillió -egyébként már mindenhol olvasott kegyetlen diétát ajánljuk erre, hiszen ezek nem hoznak csodát és hosszútávon sem érnek semmit. A valódi megoldás az életmódváltás: megfelelő étkezés és mozgás elegye.  

 

Ha hisszük, ha nem-  nem megerőltető az egészséges étrend követése, s mennyiségi helyett inkább minőségi alapon való étkezés. Ha a testünk megkapja a működéséhez nélkülözhetetlen tápanyagokat, megszűnik vágyakozni a további kalóriák után. Ám a fogyással egyidejűleg a hangulatunk is javulhat, az erőnlétünk is fokozódhat, illetve a szépségünk sem szenved csorbát.

 

A táplálkozáskutatók valamennyien egyetértenek abban, hogy minden ott romlik el, amikor pótcselekvésként vesszük magunkhoz a finomabbnál finomabb falatokat. Amikor bánatunkban, egyfajta burkolt problémamegoldásként tekintünk az étkezésre, addig reménytelen, hogy súlyt veszítsünk. Valahogy el kell jutni arra a pontra, hogy a létfenntartás egyik eszközének is tekintsük az evést, és igyekezzünk precíz rendnek megfelelően rendszeressé tenni, hiszen ez vezethet el a megfelelő ütemű anyagcseréhez.

 

Persze ez nem azt jelenti, hogy az étek nem lehet finom és ízletes, és azt se jelenti, hogy olykor ne élvezhetnénk a különlegesebbnél-különlegesebb falatokat. A dolgok alapja ugyanakkor a mértékletesség. Sose együnk csak úgy, ha nem vagyunk éhesek, és mindig csak annyit fogyasszunk, amennyi éppen csillapítja az éhségünket. Ha sikerül betartanunk, hogy gyakran eszünk keveset, étvágyközpontunk tudomásul veszi, hogy ezen túl nem kell berendezkednie a raktározásra. Ebben az esetben az elfogyasztott kalóriák elégnek. Próbáljuk tartani a kis tányér-nagy pohár elvét, azaz étkezés előtt igyunk meg egy pohár vizet, és a fogások között is kortyolgassunk cukormentes folyadékot. Ha mindig kevesebbet tálalunk magunknak, mint a diéta megkezdése előtt tettük, nem maradhat el az eredmény.

 

A legideálisabbnak még mindig a napi ötszöri, azaz háromóránkénti étkezést tartják, azaz jó lenne hétkor reggelizni, tízkor tízóraizni, egykor ebédelni, négykor uzsonnázni, és hétkor vacsorázni.

 

Elmondhatjuk tehát, hogy a sikeres fogyás titka valójában igen egyszerű: égess több energiát, mint amennyit beviszel. Természetesen ehhez elég nagy fegyelemre és akaraterőre van szükség, de meglepődve tapasztalható, hogy a kalóriaszámolás például mennyire rugalmas a többi diétához képest. Valójában nincsenek tiltott ételek és a megengedett kalóriabevitelt nagymértékben lehet növelni ha testmozgást végzünk.  

 

Mára már sok fajta kalóriaszámoló weboldal létezik, amelyek közül vannak fizetősek és ingyenesek is. Talán az egyik legjobb, folyamatosan frissülő és megújuló adatbázissal rendelkező a kaloriabazis.hu  

 

A regisztrálás után beírhatjuk adatainkat és beállíthatjuk az elérni kívánt célt, majd kezdődhet a kalóriaszámolás. Mindez elérhető asztali és mobil platformon, és ami a legjobb hír: teljesen ingyen.

 

folytatjuk…